МЕДИЦИНАЛЫҚ СТУДЕНТТЕРДІ АҒЫЛШЫН ТІЛІНЕ КӘСІБИ БАҒЫТТАЛҒАН ОҚЫТУ

 МЕДИЦИНАЛЫҚ СТУДЕНТТЕРДІ АҒЫЛШЫН ТІЛІНЕ КӘСІБИ БАҒЫТТАЛҒАН ОҚЫТУ

Аннотация. Мақалада медициналық мамандықтар студенттеріне көп деңгейлі топтарда коммуникативті және құзыреттілік тұрғысынан арнайы мақсаттар үшін ағылшын тілін оқыту қарастырылған. Медициналық ағылшын тілінің нақты сипаттамаларына және кәсіби терминологияны меңгеруге бағытталған жаттығуларға қысқаша шолу жасалады.

Түйінді сөздер: тіл, оқыту, студент, арнайы мақсаттағы ағылшын тілі, медицина.

Бүгінгі таңда шет тілін оқытудағы кәсіби-бағытталған, коммуникативтік және құзыреттілік тәсілдер жоғары білім берудің барлық бағыттары үшін өзекті [1]. Мамандық үшін ағылшын тілін оқыту бағыттарының бірі медициналық мақсатта ағылшын тілі болып табылады. Жоғарыда аталған тәсілдерге сәйкес медициналық студенттерге ағылшын тілін үйретудің мақсаты — олардың шет тілін кәсіби және жеке қарым-қатынас үшін және үздіксіз өзін-өзі дамыту үшін қолдана білуін қалыптастыру.

Болашақ дәрігерлердің ағылшын тілін меңгеру қажеттілігі екі факторға байланысты: ғылыми білімнің медициналық саласының динамикалық сипаты және әртүрлі мемлекеттердің арасында байланыс орнатуға бейімділік, бұл медицина қызметкерлерінің – әр түрлі тілдердің спикерлерінің қарым-қатынасы мен тәжірибе алмасуын қамтиды. Әр түрлі елдердің дәрігерлеріне бір-бірін түсінуге көмектесетін әмбебап және мызғымас құралдардың бірі-жазбаша тілде кеңінен қолданылатын латын тілі. Алайда, бүгінде ағылшын тілінің басымдығы іс жүзінде дау тудырмайды шетелдік әріптестермен тірі қарым-қатынас құралы. Сонымен қатар, ағылшын тілін білу болашақ және қазіргі мамандарға «импульсті ұстауға» және түпнұсқада Cochrane Library, PubMed сияқты беделді шетелдік басылымдарда және мәліметтер базасында жарияланған медицина саласындағы соңғы зерттеулердің нәтижелерімен танысуға мүмкіндік береді. Медициналық студенттер үшін шетелде тағылымдамадан өту және алмасу бойынша оқуды қарастыратын академиялық ұтқырлық бағдарламаларына қатысу мүмкіндіктері ашылуда.

Осылайша, студенттерге медициналық мақсаттар үшін ағылшын тілін оқыту курсының мазмұны келесі аспектілерді қамтуы мүмкін:

1. Пациенттермен және әріптестермен ауызша қарым-қатынас;

2. Кәсіби тақырыптарға жазбаша қарым-қатынас жасау (ауру тарихын толтыру, мамандарға жолдамаларды ресімдеу, инциденттер туралы есептерді жазу, басқа да медициналық құжаттаманы толтыру);

3. Медициналық тақырып бойынша ғылыми мәтіндерді оқу;

4. Конференцияларда баяндамалар мен презентациялар ұсыну.

Оқыту процесінің тиімділігін арттыру үшін студенттермен жұмыс отандық, сондай-ақ өзін жақсы жағынан көрсеткен шетелдік оқулықтарға сүйене отырып құрылуы мүмкін. Медицина факультеттеріне арналған отандық авторлар әзірлеген оқу құралдары студенттерге лексикалық және грамматикалық негіздерді, арнайы мәтінмен жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыруға мүмкіндік береді; анатомия, физиология және патологиялық процестер, оларды диагностикалау және емдеу әдістері туралы білім береді, бірақ пациенттермен жұмыс істеу кезінде маңызды коммуникациялық дағдыларды аз пайдаланады. Бұл тапсырмаға шетелдік басылымдар жауап береді, олар әріптестерімен, пациенттермен және олардың отбасыларымен қарым-қатынас дағдыларын дамытады, көбінесе күрделі және нәзік мәселелер бойынша. Осылайша, оқу процесінде негізгі ресейлік оқулықтардың материалдарын (мысалы, и. Ю. Марковина өңдеген «ағылшын тілі») шетелдіктермен біріктіру (мысалы, «Oxford University Press» баспасының «English for careers: Medicine») жақсартуға мүмкіндік береді Студенттердің медициналық білімі де, олардың практикалық қарым-қатынас жағдайындағы тілдік дағдылары [2, 4].

Медициналық ағылшын тілінің бірқатар ерекшеліктері бар:

1. Организм жүйелерінің процестерін, механизмдерін, функцияларын сипаттау кезінде Simple (Past, Present) тобының уақытының таралуы (Practically all absorption takes place in small intestine; the wall of the pharynx and the superior part of the esophagus, and the tongue and the soft palate all contain striated muscle tissue) туралы ақпаратты жинау және нақтылау науқастың қазіргі шағымдары мен жағдайы (сіз оны қайдан аласыз? Does the pain spread anywhere else? Does it wake you up at night?), медициналық тарих (When did the pain start? When did the attacks first come on?). Present Perfect ауыр жағдайдың басталуын сипаттау үшін қажет (Сіз бұл жағдайды қалайсыз ба? Has anyone in your family ever had an illness like this as far as you are aware?);

2. Пассивті кепілдің таралуы (қажет болған жағдайда); patient is sedated to induce drowsiness);

3. Қысқартулардың көптігі (tds, stat, TT, prn, INH, qds) ;

4. Фразалық етістіктердің болуы (When did the attacks first come on? Is there anything that brings it on? Try to get into a routine for taking medication if you can);

5. Зат есімдердің етістіктерден басым болуы. Латын және грек тектес зат есімдердің едәуір бөлігі көпше формацияның стандартты емес формаларына ие (nucleus-nuclei, fascia-fasciae, vertebra-vertebrae, bronchus-bronchi, cilium-cilia).

Медициналық ағылшын тілінің ең айқын ерекшелігі-белгілі бір лексиканың болуы, оны үйрену және игеру студенттердің шет тілін оқыту мен оқыту процесінде негізгі бағыттардың бірі болып табылады [5, 6].

Кәсіби лексиканы контексте енгізу керек, мысалы, мамандық мәтіндері, бұл студенттерге жаңа орта туралы білуге мүмкіндік береді. Лексикалық бірліктер (онымен байланысты фразалар немесе грамматикалық құрылымдар). Жаңа сөздердің мағыналарын тікелей аударма, суреттерді қолдану, анықтамалар, синонимдер жиынтығы, антонимдер және бағыныңқы терминдер арқылы ұсынуға болады.

Студенттерді медициналық лексикамен таныстыру, оны дамыту және бекіту үшін сызбаларды таңбалау сияқты әртүрлі тапсырмалар қолданылады (skeleton bones label; сандық жүйені белгілеу), терминдер мен анықтамаларды салыстыру, сөйлемдер мен мәтіндегі олқылықтарды толтыру, медициналық терминдерді олардың тұрмыстық баламаларымен салыстыру (intestine – gut, bowel, chicken-pox – varicella, pertussis-whooping cough, biopsy-to tissue sample, herpes simplex-cold sore, urinary system-waterworks), аурулар мен симптомдардың жіктелуі және т. б.

Студенттерді оқыту процесінде оқытушы үшін белгілі бір қиындық студенттердің тілдік құзіреттілік деңгейіндегі бастапқы айырмашылықтары бар аралас топтар болып табылады. Студенттердің академиялық үлгерімі тұрғысынан бұл өте жақсы орта емес, бірақ екінші жағынан, студенттер өздерінің құрдастарынан үйреніп, әртүрлі мәдениеттер мен білім беру жүйелеріне төзімді болады. Мұндай топтардағы студенттер оқытылатын тілді меңгерудің бастапқы деңгейіне және жеке айырмашылықтарға сүйене отырып, оқу материалының мазмұнын оның жеңілдігіне немесе, керісінше, ассимиляцияның күрделілігіне байланысты скучно деп санайтындықтан, оқытушының міндеті-әр оқушыны оқу процесіне тарту жолдарын табу. Мысалы, сіз студенттерден белгілі бір үлгіні немесе схеманы белгілеуді талап ететін жаттығулардың күрделілігін өзгерте аласыз. Бұл жағдайда аз дамыған студенттер осы тапсырманы орындау кезінде қолдана алатын терминдер тізімі түрінде көрнекі қолдау ала алады. Күшті студенттерге суретті тірек сөздер мен сөз тіркестерінсіз таңбалауды ұсынуға болады. Коммуникативті жаттығуларда аз дайындалған студенттерге белгілі бір грамматикалық негізге сүйене отырып, сөздерді құруға көмектесуге болады. Лексиканың құрылымы мен тізімі, ал жетілдірілген студенттер сөйлеу тәсілдерін таңдауда үлкен еркіндікке ие болады.Сонымен, аралас деңгейдегі оқу ортасы танымдық және эмоционалды тұрғыдан күрделі бола отырып, студенттердің ағылшын тілінде білімі мен дағдылары аз немесе көп адамдарға төзімділік сияқты баға жетпес әлеуметтік дағдыларын дамыта алады.

Қолданылған әдебиеттер тізімі:

1. Н.В. Левандровская авиациялық ағылшын тілін (ААЯ) арнайы мақсаттағы тіл ретінде оқытудағы негізгі бағыттар мен әдістер (ОТП) // қоғамдық дамудың теориясы мен практикасы. 2014. № 18. 167-170 Б.

2.С.А  Нескина оқуды оқыту және кәсіби қарым-қатынас тілдік емес университеттің мамандарын шет тілінде оқытудың мақсаты ретінде // Еділ Нива. 2008. № 3(8). 91-94 Б.

3. McCarter S. Oxford English for careers: Medicine 1. Oxford University Press, 2009. 143 p.

4. Saville-Troike, M. (2006). Introducing Second Language Acquisition. Cambridge: Cambridge University Press.

5.Swales, J., Feak, C. (1994/2004). Academic Writing for Graduate Students: Essential Tasks and Skills. Michigan: University of Michigan Press.

МЕДИЦИНАЛЫҚ СТУДЕНТТЕРДІ АҒЫЛШЫН ТІЛІНЕ КӘСІБИ БАҒЫТТАЛҒАН ОҚЫТУ

Бәдел Алуа Кенжебекқызы

Ақмола облысы, Көкшетау қаласы

КГУ им Ш.Уалиханова

магистрант

Загрузчик Загрузка…
Логотип EAD Слишком долго?

Перезагрузка Перезагрузить документ
| Открыть Открыть в новой вкладке

Жүктеп алу [16.66 KB]

Егер сайттағы мәтіннен қате тапсаңыз, мәтіннің бір бөлігін таңдап, Ctrl+Enter пернесін басыңыз

Daraboz Education

https://daraboz.kz

Daraboz Education - "Дарабоз" ғылыми-әдістемелік журналы Тел: +7 (771) 691-92-93 Email: edu@daraboz.kz (байқау); journal@daraboz.kz (журнал)

Ұқсас публикация

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: